پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 205010
بايد هرچه سريعتر رابطه بانک هاي غربي با ايران برقرار شود
تاریخ انتشار : 1395/02/30 20:51:22
نمایش : 1190
رييس بانک مرکزي ايران در کنفرانس «اتصال مجدد ايران به جامعه مالي جهاني» در لندن، خواستار جديت طرف‌هاي مقابل در اجراي تعهدات مرتبط با برجام در زمينه امور مالي و بانکي شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ولي الله سيف روز پنجشنبه در سخناني در کنفرانس «اتصال مجدد ايران به جامعه مالي جهاني » در لندن که با حضور شماري از مقامات و مسوولان ارشد بانکي و مالي ايران، اتحاديه اروپا و انگليس در حال برگزاري است، خواستار تعهد طرف هاي غربي براي تسهيل در بازگشت ايران به مدار اقتصاد جهاني شد.

وي با بيان اينکه طرف هاي مذاکره کننده در توافق هسته اي به موانع بانکي کاملا آگاهي داشتند، تصريح کرد: اين وظيفه اخلاقي آنهاست که اکنون تعهداتشان را در چارچوب برجام اجرا کنند.

سيف با اشاره به اينکه ايران تجربه اخذ تصميمات دشوار را در دوران جنگ تحميلي و تحريم هاي ظالمانه کسب نموده است، تصريح کرد طرف هاي غربي بايد به هر قيمتي تعهداتشان را عملي سازند.

رئيس بانک مرکزي ايران با اشاره به اينکه گام هايي ابتدايي در راستاي برجام از سوي طرف هاي غربي برداشته شده است،

گفت که اين تلاش ها بايد تبديل به پيشرفت عملي شود.

سيف گفت: طرف هاي غربي بايد تلاش کنند تا رابطه بانک هاي غربي با ايران سريعا برقرار شود.

وي همچنين در جريان سخنراني اش به رشد اقتصادي ايران در طول يکسال گذشته و به اقدامات صورت گرفته براي کاهش تورم اشاره کرد.

«داميان هيندز» معاون وزير دارايي انگليس نيز قبل از سخنراني ولي الله سيف در سخناني با تاکيد بر رفع موانع موجود در تعاملات بانکي با ايران، گفت: لندن آمادگي اجراي تعهداتش را در چارچوب برجام براي رفع اين موانع دارد.

معاون وزير دارايي انگليس با بيان اينکه بذر گسترش روابط اقتصادي با ايران پاشيده شده است، تصريح کرد راه بازگشت ايران به مدار اقتصاد جهاني ساده نيست اما آنهايي که متعهد به اين راه هستند از منافعش بهره مند خواهند شد .

کنفرانس يک روزه «اتصال مجدد ايران به جامعه مالي جهاني» با همکاري موسسه «يورو ماني» (The Euromoney) و بانک مرکزي ايران با هدف بررسي گام هاي لازم جهت بازگشت و اتصال بانک هاي ايراني به جامعه اقتصاد بين المللي صورت مي گيرد.

«فرانسيسکو فيني» مسوول بخش سياست تحريم هاي اتحاديه اروپا از ديگر سخنرانان در اين کنفرانس بين المللي است.

مصطفي بهشتي‌روي، عضو هيات‌مديره بانک پاسارگاد، حسن قاليباف اصل مدير عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران و شماري از مقامات و فعالان اقتصادي ايران و انگليس، تحليل گران و مشاوران اقتصادي نيز در اين کنفرانس شرکت دارند.

بانکداران بين المللي و سرمايه گذاران در اين کنفرانس، اين فرصت را خواهند داشت تا در يک فضاي تعاملي به طور مستقيم با مقامات مالي و اقتصادي ايران مسايل خود را مطرح سازند.

بررسي چالش هاي ايران براي دستيابي به جايگاه قبلي اش در بانکداري بين المللي و جامعه مالي جهاني پس از لغو تحريم ها، همچنين بررسي فرصت هاي موجود در بازار سرمايه از ديگر اهداف اين کنفرانس عنوان شده است.

اين کنفرانس در هتل اينترکانتيننتال لندن برگزار مي شود.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html